
Dritat paralajmëruese të veturave shërbejnë si paralajmërime për funksionimin e sistemeve kryesore të automjeteve. Midis tyre është drita e motorit, e njohur si "Check Engine", e cila ndizet kur sensorët zbulojnë një parregullsi të caktuar funksionimi. Megjithëse ndriçimi i kësaj drite nuk tregon domosdoshmërisht një mosfunksionim serioz, ai nuk duhet të injorohet.
Dritat e verdha sinjalizojnë se diçka nuk është në rregull dhe se nevojitet një kontroll. Ata janë aty për të na paralajmëruar dhe tërhequr vëmendjen tonë në mënyrë që, nëse ndodhin vazhdimisht, duhet të vizitojmë një qendër shërbimi para se të skuqen dhe deri atëherë mund të jetë tashmë tepër vonë.
Nëse drita "Check Engine" ndizet, është e rëndësishme të kuptoni shkakun e saj dhe të ndërmerrni hapat e duhur për të shmangur probleme të mëdha me automjetin. Paralajmërimet që marrim përmes dritave janë të lehta për t'u kontrolluar përmes diagnostikimit.
Të gjitha veturat moderne janë të pajisura me një sistem "vetë-diagnostikues", i cili që nga viti 2001 duhet të jetë i pranishëm në të gjitha modelet e homologuara me benzinë dhe që nga viti 2003 në të gjitha modelet me naftë në Evropë. Gjithnjë e më pak ka vetura në treg që nuk e kanë këtë lidhës.
Në "sfondin" e veturave të sotme, ekziston një sistem që përdor sensorë për të monitoruar vazhdimisht funksionimin e motorit dhe transmeton informacion në njësinë qendrore të kompjuterit. Kur sistemi zbulon një devijim nga parametrat e fabrikës, drita "Check Engine" mund të aktivizohet për të njoftuar drejtuesin për një problem të mundshëm.
Është shumë e rëndësishme që kur blini një veturë të përdorur, të kontrolloni nëse drita "Check Engine" funksionon siç duhet. Pas rrotullimit të çelësit dhe ndezjes së ndezjes, të gjitha dritat treguese në pult duhet të ndizen për një kohë të shkurtër. Nëse drita "Check Engine" nuk ndizet, mund të nënkuptojë se pronari i mëparshëm e ka fikur qëllimisht dritën për të fshehur problemin, gjë që është një shenjë paralajmëruese serioze. Njëlloj, nuk është mirë nëse qëndron ndezur pasi të jetë nisur automjeti.
Megjithatë, nëse zotëroni një automjet ku drita ndizet gjatë vozitjes, është më mirë të gjeni një vend të sigurt për të ndaluar sa më shpejt të jetë e mundur, fikni motorin dhe rindizni atë. Nëse drita nuk shfaqet më, ndoshta ishte një mosfunksionim i përkohshëm ose një herë. Megjithatë, nëse drita ndizet dhe fiket në intervale të ndryshme, rekomandohet një vizitë në një qendër shërbimi për inspektim.
Shkaqet mund të përfshijnë një rënie të tensionit në sistem për shkak të instalimeve të dëmtuara, të konsumuara ose të lagura nga lagështia, si dhe nga funksionimi i gabuar i sensorëve, të cilët gjenden gjithnjë e më shumë në automjete.
Nga ana tjetër, problemet më të shpeshta që ndodhin janë një mosfunksionim i sondës ose bobinës lambda, parregullsitë me valvulën EGR ose në funksionimin e instalimit të gazit, një mosfunksionim në sistemin e injektimit, dëmtimi i katalizatorit dhe filtrit DPF/FAP, mosfunksionimi i turbinës etj. Pra, lista është e gjatë dhe për këtë arsye nuk duhet të anashkaloni një vizitë në qendrën e shërbimit.
Nëse drita qëndron e ndezur për një kohë të gjatë dhe nuk fiket kur motori rindizet, duhet të vizitoni një qendër shërbimi. Vozitja e zgjatur me dritën "Check Engine" ndezur mund të rezultojë në rritje të konsumit të karburantit, emetime më të larta të gazrave të shkarkimit dhe dëmtime potencialisht më serioze.
Në fund, mund të mos jetë asnjë nga sa më sipër, as mund të kërkojë një përgjigje të menjëhershme, por sa më shpejt të zbuloni një problem të mundshëm, edhe nëse është një gabim momental, aq më pak rrezik do të keni për një dështim potencialisht më të madh nëse shpërfillni paralajmërimin.
Nëse, pasi ndizet drita, motori kalon në "modalitetin e sigurt" (vetura nuk nxiton, dridhet, nuk tërhiqet, etj.), kjo mund të tregojë një defekt të zakonshëm me pjesët harxhuese, por defekti mund të jetë më serioz. Në këtë rast, rekomandohet që menjëherë të shkoni në një qendër shërbimi për të parandaluar dëmtimin e mëtejshëm të motorit.
Çdo teknik shërbimi mund të përdorë një pajisje diagnostikuese për të përcaktuar me saktësi shkakun e problemit dhe për të sugjeruar një zgjidhje. Fshirja e një gabimi nga kujtesa pa eliminuar shkakun e vërtetë nuk rekomandohet sepse mund të çojë në keqfunksionime më serioze që mund të çaktivizojnë plotësisht automjetin.